Zee&zo - Reisverslag uit Delhi, India van Anne Ellenbroek - WaarBenJij.nu Zee&zo - Reisverslag uit Delhi, India van Anne Ellenbroek - WaarBenJij.nu

Zee&zo

Blijf op de hoogte en volg Anne

22 Maart 2014 | India, Delhi

15-03
Vandaag zijn we eerst verhuisd naar Anneke's homestay, hier kunnen we veel goedkoper verblijven. Daarna ben ik weer naar het zwembad gegaan, we hadden voor vandaag niets gepland dus ik kon de hele dag badderen:). Het was een beetje bewolkt af en toe en ik had me een paar keer ingesmeerd met !!factor 50!!, maar toch was ik na 2 uurtjes al een kreeft. 'S middags ben ik dus maar teruggegaan naar de homestay. Mama en ik hebben nog een beetje gewinkeld en een 'lassi' gedronken (een soort milkshake maar dan 100 keer zo lekker). 'S avonds bij Rose Garden zei 1 van de medewerkers dat hij me iets wilde laten zien, we liepen naar de keuken en daar lagen 2 nieuwe puppies, het lijken net mini ijsbeertjes. Mensen van wie ze eigenlijk waren wilden de puppies droppen op het strand.. De eigenaar van Rose Garden heeft ze toen meegenomen, nu lopen er dus 4 puppies rond:p

16-03
Vandaag gingen we naar een soort kasteel/museum over Kerala, het was ongeveer 40 graden, dus de rest van de middag hebben we niet veel gedaan, 's avonds weer op het strand zonsondergang gekeken.

17-03
Vandaag wilden we eigenlijk naar een olifantenkamp waar je olifanten kunt wassen en erop rijden, maar helaas zijn ze op maandag dicht.. We zijn naar een jodendorpje gegaan, eigenlijk om een tempel in te gaan maar ook deze was dicht, vanwege Holi. Gisteren en vandaag vieren veel Indiërs Holi, het begin van de lente. Vandaag feesten ze met gekleurd poeder (gooien op elkaar), dit leek mij super leuk, maar doen ze bijna alleen maar in Noord-India. Misschien is dat ook maar beter, want tijdens Holi worden heel veel vrouwen aangerand. Vrouwen krijgen zelfs vrij van werk vandaag, zodat ze binnen kunnen blijven.
We besloten te gaan winkelen. In de winkelstraatjes staan de eigenaren allemaal buiten om je zo ongeveer naar binnen te sleuren. We hebben weer een lekkere lassi gedronken en toen weer met de riksha terug gegaan. 'S avonds zijn we met de bus (met airco:)!!) naar de bioscoop gegaan om een Indiase film te zien, zonder ondertiteling. We werden weer erg raar aangekeken, maar we vonden de film heel leuk en begrepen er nog best veel van. We hadden een heel klein bioscoopje verwacht, maar de zaal was echt méga groot en heel luxe, met stoelen die je in de lighouding kon zetten. Na de film moesten we weer 15 km terug naar de homestay, maar er reden geen bussen meer. Er stonden wel riksha's, de chauffeur zei eerst als prijs 750 roepies, maar wij waren zo slim geweest om eerst de man van Anneke te bellen zodat we de maximum prijs ongeveer wisten.. Dat was 350 roepies. Toen we dat tegen de chauffeur zeiden mochten we opeens voor 300 roepies :p (ongeveer 4 euro). Eenmaal terug hebben we nog avondeten gehad om 22.30, doodnormaal hier, daarna hebben we onze tas gepakt voor 3 dagen.

18-03
We moesten vroeg uit de veren om naar het treinstation te gaan, onze trein ging om 9.30, maar omdat het verkeer hier niet al te soepel gaat hadden we ruim de tijd genomen. We waren er al om 8 uur. We scoorden nog even een ontbijtje aan de overkant. Een volledig ontbijtje per persoon met 2 koppen chai kost hier trouwens maar ongeveer €0,50! We hadden een trein zonder airco helaas, met open ramen. Dan zou je denken dat er een lekkere wind naar binnen komt, maar die wind is alsnog heel warm. Om 14 uur kwamen we aan in Trivandrum, vanuit daar nog 1,5 uur met de bus (zonder airco) naar Kovalam, een plaatsje in het meest zuidelijke puntje van India. We zochten eerst een hotel en zijn daarna de zee ingegaan. Ik bleef zoveel mogelijk onder water, want er waren steeds mannen en jongens die foto's van me gingen maken, heeel vreemd..

19-03
Vandaag zijn we terug naar Trivandrum gegaan, we wouden een hele grote, mooie tempel zien, maar als je geen hindu bent mag je er niet in helaas. Van daar uit zijn we met de bus naar Varkala gegaan, ook een strandplaatsje. Ik dacht dat gisteren de warmste dag uit mijn leven was, maar vandaag werd dat weer overtroffen. Zelfs toen we in de schaduw zaten te wachten op de bus dacht ik dat ik doodging van de hitte. Oké dat is lichtelijk overdreven:p, maar het is écht heel heet en vochtig. We wachten dat het een half uurtje rijden was, maar we hebben uiteindelijk 2 uur in de bus gezeten. Eenmaal aangekomen hebben we een duik in de zee genomen. We hadden niet veel tijd in Varkala, nog even een lassi gedronken en toen weer naar het treinstation. We gingen naar Amma's Ashram. Een ashram is een soort spiritueel kamp. Amma is 'de knuffelgoeroe', een vrouw met een speciale gave, ze knuffelt ongeveer 20.000 mensen per dag. Toen we daar aankwamen voelde ik me niet zo goed, weinig geslapen en hele erge buikpijn. Ohja, en ik heb last van warmteuitslag. We kregen een kamer en sliepen meteen.

20-03
De volgende dag voelde ik me beter. Overal zaten mensen te mediteren, om 9 uur zaten we in de rij om een kaartje te halen voor een knuffel van Amma. Althans, mama, ik wilde geen knuffel. Om 13 uur was ze dan eindelijk aan de beurt. Er zijn veel mensen die in tranen uitbarsten als ze een knuffel van Amma krijgen. Voor mij ging het allemaal een beetje ver en ik voelde me totaal niet op m'n gemak in de ashram. 'S middags gingen we weer met de trein terug naar kochi. Toen we bij Rose Garden zaten, begon het opeens te regenen. Het was voor het eerst in 8 maanden dat het hier regende en het was heeerlijk (nooit gedacht dat ik zo van regen zou kunnen genieten).

  • 22 Maart 2014 - 10:43

    Ronald:

    Mooi verhaal weer. Goed om te lezen dat je zelf goed nadenkt wat je wel en niet wilt doen (knuffelen). Je beleeft wel een mooi avontuur zo! Ik ben eerlijk gezegd niet zo heel erg jaloers vanwege de hitte en kan me goed voorstellen dat je het lekker vindt als het een keer regent.
    xxx papa.

  • 22 Maart 2014 - 10:49

    Dia:

    Lassi... Dat is echt superlekker. Ik heb het in hengelo voor het eerst gehad en in de toko hier bij de bieb kun je het ook kopen, maar vers is natuurlijk veeeel lekkerder. Wat jammer dat je van dat kleurenfeest niet een beetje hebt kunnen zien, dat lijkt me heel mooi. Maar dat er op dat feest veel vrouwen verkracht worden is vreselijk. Sjonge, 4 uur wachten op een knuffel, met die hitte, dan moet dat wel echt iets speciaals zijn voor de mensen die daar voor in de rij gaan staan. Niks voor mij... Het is leuk om je verhalen te lezen. En fijn om te weten dat je het naar je zin hebt en het goed met je gaat.. Liefs dia

  • 24 Maart 2014 - 16:04

    Opa:

    Wij hebben jouw verslagen van 16 t/m 20 maart gelezen en danken jou voor deze
    mooie verslagen en vinden dat je bezig bent met een heel mooie vakantie te vieren.
    Zo veel hitte lijkt ons ook niet zo aanlokkelijk maar jij bent nog jong je kunt er beter tegen.
    Geniet ervan zoveel je kunt en blijf goed op jezelf passen. Dit zul je nooit meer vergeten.
    Groeten van oma en van mij.
    Doei mieskat

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Delhi

India

:)

Recente Reisverslagen:

10 April 2014

Daar ben ik weer!

22 Maart 2014

Zee&zo

14 Maart 2014

Kerala

10 Maart 2014

Eerste dagen
Anne

Actief sinds 07 Maart 2014
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 3467

Voorgaande reizen:

08 Maart 2014 - 19 April 2014

India

Landen bezocht: