Kerala - Reisverslag uit Delhi, India van Anne Ellenbroek - WaarBenJij.nu Kerala - Reisverslag uit Delhi, India van Anne Ellenbroek - WaarBenJij.nu

Kerala

Blijf op de hoogte en volg Anne

14 Maart 2014 | India, Delhi

Op dinsdag 11-03 vertrokken we om 11 uur 's ochtends met de trein vanuit Delhi richting Kerala (Zuid-India). Het was een slaaptrein met steeds 8 mensen in een soort coupé. 2 keer 3 bedden boven elkaar en 1 keer 2 bedden aan de overkant. Wij zaten bij een groepje vrienden, zij moesten tot het eindpunt van e trein en deden er 43 uur over. Wij moesten er in Kochi uit (ongeveer 40 uur). In het begin vroeg ik me af hoe ik het in hemelsnaam ging volhouden, maar opzich viel het best mee. Buiten was er veel te zien, veel hutjes vlak langs het spoor waar mensen armoedig leefden. In de trein kregen we vaak eten of chai. Indiërs eten echt heel veel. Na het eten boeren ze er allemaal op los alsof het de normaalste zaak van de wereld is, heel vies (misschien moet je hier gaan wonen nien:p). 'S nachts slapen in de trein was niet heel fijn, de mensen in onze coupé maakten tot laat veel lawaai, terwijl iedereen muisstil was. Over muizen gesproken.. Overdag zagen we regelmatig een muis bij onze koffers kruipen. De koffers lagen onder de onderste bedden, ik had het bovenste bed en had het koud 's nachts, maar durfde geen vest uit mijn koffer te pakken vanwege de muizen :p. Uiteindelijk heb ik nog een beetje geslapen.

De volgende ochtend (12-03) werd de trein gewekt met keiharde indiase muziek en een kopje chai. Bij grote stations stopten we soms en gingen er mensen uit en in. Één keer gingen wij er bij een stop even uit voor een 'frisse' neus, maar eenmaal buiten moesten we bijna naar adem happen door de warmte en benauwdheid. Later op de dag hadden we een aanrijding met een koe, wat natuurlijk een ramp was omdat de koe hier heilig is. Er kwamen heel veel mensen naar het spoor rennen om te kijken wat er aan de hand was. In de nacht van 12 op 13 kwamen we rond 2 uur aan. We hadden nog even geslapen en een man die er ook uit moest had ons wakker gemaakt. Ondanks dat het al nacht was, was het nog super heet buiten. We zijn met een taxi naar het hotel (White Rose) gegaan. Op de kamer was het toen 30 graden, maaar gelukkig kennen ze hier airco :).

'S ochtends (13-03), toen ik de gordijnen opendeed, zag ik veel palmbomen met kokosnoten enn ZON :). We zitten 500 meter van zee af, je kan er alleen niet in zwemmen omdat het water heel vies is. We gingen een fuitontbijtje eten bij Kashi Art Gallery, een heel mooi café met een gallerie erin, er waren bijna alleen maar toeristen. Daarna zijn we naar Anneke gegaan, een vriendin van mama die getrouwd is met een Indiër, ze hebben een restaurant om de hoek van ons hotel. Iedereen is hier heel lief en gastvrij, overal bieden ze je drinken aan, in de apotheek kreeg ik spontaan een knuffel van een oud vrouwtje en in het hotel zijn de mensen ook heel aardig. Hier lopen heel veel geitjes op straat en het is, vooral qua verkeer, veel rustiger dan Delhi. Verder loopt bijna iedereen met een paraplu, niet tegen de regen maar tegen de zon:p. Later gingen we lunchen bij Rose Garden, een restaurant waar mama altijd komt, ze staat zelf op hun visitekaartje. 'S middags zijn we naar een hotel gegaan met een zwembad. Het was een super luxe en mooi hotel, 2 uurtjes zwemmen was ook best duur maar we hadden het er voor over. De mensen van het hotel keken vreemd toen we in de zon gingen liggen, de reclames op tv hier gaan bijna alleen maar over een crème die je huid witter maakt, voor hun was het dus blijkbaar vreemd dat wij in de zon lagen te bakken. 'S avonds zijn we naar het strand gegaan om de zonsondergang te zien. We werden heel veel aangesproken, er wilden mensen met ons op de foto, en een jongen vroeg aan me of ik al getrouwd was, heel gekkig allemaal haha. Daarna zijn we weer naar Rose Garden gegaan voor diner en 'special tea' (bier in een mok zodat je niet kan zien dat het bier is, het is eigenlijk illegaal hier).
Mama zei dat er normaal altijd een witte kat liep maar die hadden we nog niet gezien, even later zei de eigenaar dat de kat was aangereden en hij kwam met 2 suuuperlieve puppies aan, de nieuwe huisdiertjes van het restaurant.

14-03
Vanochtend om 8 uur hebben we Ragas gedaan, een uur mediteren met live muziek op de achtergrond. Af en toe viel ik bijna in slaap maar dan maakte de zanger me weer klaarwakker met een hele valse noot. Toen ik dat na de tijd tegen mama zei, zei ze 'nee joh dat is niet vals, dat is gewoon de indiase toonladder' okeee dan.. We hebben weer puri als ontbijt gescoord en nu even op de hotelkamer, ik heb net de was opgehangen op het dak, het kan zijn dat het straks weer vies op de grond ligt als de aapjes ermee gaan spelen:p
Namasté


  • 14 Maart 2014 - 12:15

    Je Liefste Zuz:

    Hahah, dat boeren. Ik moet inderdaad misschien maar gaan verhuizen. Wat een verhaal an! Leuk om zo uitgebreid te lezen wat jullie aan het doen zijn :) Fijn dat de treinreis uiteindelijk wel mee viel en ook heel fijn dat er airco is! Wat zei je toen ze vroegen of je al getrouwd was? "Ja, met mn zus" ;)? Super grappig dat er aapjes over jullie balkon lopen haha.
    Ik kijk uit naar je volgende verhaaltje!
    xxxx

  • 14 Maart 2014 - 13:30

    Ronald:

    Lijkt me wel het paradijs hoor India! Boeren alsof het de normaalste zaak van de wereld is! Heerlijk ;-)
    Wel jammer dat je niet in de zee kunt zwemmen of niet? Is het trauns niet mogelijk om foto's bij je verslag te plaatsen?? zou het NOG leuker maken. Maar zoals ik al via whatsapp zei: dit is al zo ontzettend leuk! En 40 uur in de trein!! pffff wat heftig lijkt me dat. Ik ben ook benieuwd naar je volgende verhaaltje! <3

  • 14 Maart 2014 - 17:55

    Anne Ellenbroek:

    Foto's plaatsen lukt helaas niet, daar hebben we facebook voor;)

  • 17 Maart 2014 - 17:23

    Mariella Giljam:

    Hey lieve Anne!
    Leuk om je verhalen te lezen en natuurlijk super stoer dat je er heen bent gegaan! Ik ben erg benieuwd naar de rest van je belevenissen en verhalen. Geniet er van MEID.
    Kusje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Delhi

India

:)

Recente Reisverslagen:

10 April 2014

Daar ben ik weer!

22 Maart 2014

Zee&zo

14 Maart 2014

Kerala

10 Maart 2014

Eerste dagen
Anne

Actief sinds 07 Maart 2014
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 3456

Voorgaande reizen:

08 Maart 2014 - 19 April 2014

India

Landen bezocht: